onsdag 2 november 2022

vilket skyfall...

Att det regnat idag är ju ingen överdrift. Det formligen vräkte ner. Dyblöta från topp till tå bara för att förflytta sig mellan affär och parkeringsplats och sen in i huset.
Mannen och jag har också varit en tur in till loppisaffären. Detta blev dagens fynd.....

.

Två ljudböcker och tre julgardiner. Alltid är det något som vill med hem.
Sen blev det lite gofika på Jägersro,och koll på några vänners starthästar. En gick det riktigt bra för. Först över mållinjen. Grattis Thomas och hela teamet.

Natten som gick har jag inte sovit mycket. Gick till sängs 21,45 men sömnen ville inte komma så istället för att snurra rundor i sängen klev jag upp igen klockan 23,48.
Upp och lägga lite pussel...........


Klockan 03,05 var detta klart. Ja, jag har ju inte lagt hela i natt. Nädå, det har pågått någon vecka .
Men, nu var det bara att dra sig mot sängen igen och göra ett nytt sömnförsök. Till min hjälp lyssnade jag på en podd , "spöktimmen", som denna gång handlade om sekter.
Så slutligen somnade jag. Klockan sju var det så dags att kliva upp på riktigt, och vet ni, jag är fortfarande inte ett dugg trött.

Nu blir det snart lite mat här på Casa Prelata, det blir grillad kyckling och friterad pommes. Det duger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar