fredag 17 januari 2020

allt är inte alltid vad det ser ut att vara.....



Jag trodde inte mina ögon när jag häromdagen råkade titta ut genom vårt sovrumsfönster, bort mot grannens balkong och tyckte mig se två ankor liggandes och gunga i grannens blomsterampel.......
Detta kunde inte va möjligt. Hur hade ankorna kommit dit upp och tillika lyckats landa i ampeln??
Detta måste kollas upp. Mannen min tog upp frågan med grannen när de senare på dagen möttes. 
Nädå, det var inga riktiga ankor. Men varför det låg två låtsas ankor i hans ampel är och förblir en annan historia.

Det har varit tulpanens dag i veckan. Gillar verkligen tulpaner, faktiskt mina älsklingsblommor, men några tulpaner på tulpanens dag blev det inte. Kanske idag, vem vet.

En fredag i vår familj kan innebära lite av varje. Vad denna fredag kommer innebära har jag ingen aning om. 
En tur till storstaden kommer det att bli. Kanske är det dags att byta mobil-abonnemang nu när Telia visst bestämt att jag behöver fler GB att surfa för och därmed lagt på priset. Telia tycker också att om jag inte kan gå med på detta får jag säga upp mitt abonnemang, kostnadsfritt. Så generöst!!

I morgon kommer jag hit igen. Gör du??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar