fredag 31 januari 2020

ännu ett inplanerat besök avklarat


Äntligen kom då dagen då jag kunde slutgöra min synundersökning för nya glasögon.
Glasögon och bågar är utprovade, nu väntar jag bara på att de blir färdiga att hämta.
Tyvärr visade det sig att min starroperation på vänster öga inte givit någon bättre syn. Inget att göra åt.
Nu har jag endast 40% syn på vänster och 55 % på höger öga. Ja, vad säga...bara att acceptera och göra det bästa utav.

Beställt tid hos frissan blev det också. Sånt måste också skötas.

Huvudvärk, trött  och smått illamående har jag varit det mesta av dagen, även under flera dagar faktiskt. Undrar om det är latmasken som slagit till. Nää, skulle inte tro det. Ingen aning vad det beror på men hoppas på snart tillfrisknande.

Så är det nu så att ICA har backat en aning på sin bonuspolicy. Bonus nu efter 1000 kr i stället för efter 2000:- bättre men inte bra. Varför alls ändra på bonussystemet.
Vi får väl se vem som blir vinnarna av detta, ICa eller andra aktörer? Inte blir det kunderna i vart fall.

TV-soffan kallar. De blir till att kolla lite på Talang och därefter streamar vi nog "på spåret". Båda hyffsade program att sitta och slötitta på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar