lördag 4 januari 2020

sjusovare......


Inte är jag någon sjusovare.
Vaknade ganska tidigt idag av regn, som hårt och idogt smattrade mot vårt sovrumsfönster. Skulle det 
bli en sådan dag idag? 
Bara en kort stund senare var det helt tyst, lugnt och stilla. Inte minsta regn eller blåst. Det var dags att få upp mannen på tidiga morgonrundan med hunden. Hundar har ju behov av att gå ut oavsett väder. Det är nu alla sömndruckna hundägare ses första gången på dygnet. Det är nu alla, ofta ofrivilligt, lämnat sin varma goa säng för att kliva ut i den mörka morgonen. Mannen min går efter promenaden raka vägen tillbaks till sänghalmen och slumrar ännu en  timma (eller längre) innan det är dags att kliva upp 
på riktigt.
Jag är tacksam att jag/vi tillhör de som har ett hem, tak över huvudet och mat på bordet.

Igår var det fredagsmys, det var restaurangbesök med supergod mat tillsammans med våra fina grannar Inger och Lars. Jag åt så mycket att jag valde bort första frukosten imorse. Magen kände sig mer än väl nöjd. 

För några månader sedan blev jag utmanad av en väninna att läg ut tre bilder på samma bokstav som på något vis hör dagen till.
En ganska kul utmaning. Jag tar mig an utmaningen ännu en gång, denna gång blir det på bokstaven N.

Första bilden på N......


Den har jag kallat nederbörd.
Bilden är tagen denna morgon när jag nyss var uppstigen och kikade ut på vårt bostadsområde.

Bild 2


Oöppnad burk Nutella. Vid kontroll i skafferiskåpet fann jag denna oöppnade burk med Nutella. Jag gillar verkligen Nutella men denna hade dessvärre passerat bäst före, så den fick hamna i slasken.

Bild 3


Ett måste på julen. Nougat!
Nu var det inte bättre än att denna nougat fick göra följe med Nutellan av samma orsak och till samma plats. Synd!

Nu bedömmer jag mig färdig med mitt bloggskrivande för denna dag. Om jag ångrar mig ber jag att få återkomma.

Kom gärna och kika in även i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar