söndag 12 januari 2020

nu ska bocken ut...





Självklart menar jag julbocken. Eller båda två faktiskt. För oss är nu julen förbi för denna gång. Nästa gång blir det kanske ännu mindre med julpynt, vem vet. Tycker inte det har så stor charm längre.

Det brukar vid denna tid på året va så att det vankas massor av jobb vid datorn. Verksamhetsberättelser, aktivitetsprogram och nyheter ska in på föreningens hemsida. Detta slipper jag numera. Skönt. Vid årsmötet lämnar jag över ordförandeklubban. Jag har gjort mitt.
Nu ska jag bara njuta av föreningens aktiviteter som vanlig medlem.

Som jag skrev igår så vart vi iväg till vänner.
Jodå, det blev precis som jag förväntade mig. God mat, jag valde pizza till oss alla. Gott, gillar pizza.
Trevligt sällskap och en hel del diskussioner om allt möjligt. Precis som en bra kväll med gänget ska va.

I dag är som bekant en annan dag. Idag kommer barnbarn med familj hem på mat. Enkelt, men blir säkert både bra och gott.

Så är det ju det där med julen. Nu ska den ut och det sista, förutom adventsstaken i köksfönstren är nu nerplockade. Jo, en del av utebelysningarna finns ännu kvar och ska så få va ännu ett tag. Piggar upp med lite ljus nu när det är så grått.


I morgon är det måndag, då är det ju historia. Får se om det blir så......
kom hit och kolla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar