söndag 5 januari 2020

Pusselläget.....



Då var ännu ett pussel klart.  Nu blir det till att leta fram ännu ett. Att jag gillar lägga pussel är ingen överdrift. Det är en leasa för själen.
Skönt med inomhus aktiviteter när man inte gärna går ut. Det har tokblåst.

Enligt Zodiaken ( den kinesiska månkalendern) är det råttans år nu. Då är det kanske därför råttan tagit våra chokladpraliner från uterummet?! Jo, ni läste rätt. Nio praliner, typ Mozartkulor, har någon snott från bordet och dragit ner under staketet?!!
Jag vet, det är INTE jag som är galen, det är råttan. Inte visste jag att råttor åt choklad. Det gör de tydligen.

Om jag förstått rätt närmar sig nu "oxveckorna", d.v.s veckor med slit och hårt arbete utan ledighet och varar visst fram till påsk.
Nåja, vi ska nog stå ut.  För oss pensionärer ser det nästan likadant ut om det är arbetsvardag, helgdag, storhelg eller mellandagar. Vi har det med andra ord bra.

I morgon blir det (som vanligt) HISTORIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar