torsdag 9 januari 2020

enligt tradition......





Torsdag, då gäller ärtsoppa. Så säger traditionen.
Ärtorna är blötlagda över natten och ska snart sättas på spisen för kokning. Min ärtsoppa kokar jag med lök, morot och så naturligtvis rikligt med timjan. Fläsk, kanske lägg eller varför inte  en bit rökt fläsk eller kanske kassler att koka med. 
Men som ordspråket säger " Ju fler kockar ju sämre soppa" därför kokar jag min soppa på mitt eget vis.

Kanske kommer det även att serveras plättar med sylt till efterrätt. Känns liksom rätt.

Sen känner jag att jag kanske borde ta en del av dagen till att sortera ut lite i skåp och lådor. Vore behövligt, men tror mig veta att det inte blir av.



Ett nytt pussel är på gång så där kommer nog en del av dagens timmar att ligga.

Nu vaknar mannen så nu ska vi ta lite frukost tillsammans innan det blir dags för honom att bege sig till hästarna.

Du kan väl kika in här i morgon.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar