fredag 3 januari 2020

i mitt tankerum



Att slänga käft med folk är jag inte ovan vid. Älskar människor (goda och glada människor), betraktar mig själv som social. Så vill jag se det. Andra kanske ser mig som enerverande och påflugen.
Visst är det väl så att ibland träffar man på människor som är så avstängda, inbundna och tråkiga att klockorna stannar. Sådana ska jag inte umgås med, det är ett av mina funderingar kring det nya året. Man lever bara en gång och då ska man ha kul, det är min filosofi. Den som inget vågar vinner inget.

Nåja, vardagen har ett liv den också. Min vardag denna första fredagen på det nya året, nya decenniet 2020 ser behaglig ut. Den kommer att avslutas med restaurangbesök. 

Däremellan kommer troligen allmöjliga ting att hända. Både bra och mindre bra. Så ser ju livet ut. Det är det som gör glädjen så stor när den väl kommer.

min planering går ut på att jag ska finnas här igen imorgon. Då blir ämnet något helt annat. Titta in så får du ta del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar