fredag 10 januari 2020

så speciella.....



Om jag nu skulle sakna något (vilket jag inte gör) från tiden på landet och Ingatorp kan det va dessa underbara djur. Höns, ankor och gäss har varit en upplevelse utöver förväntan.

Här tar sig Anna ett morgonbad i drickeskaret. Hon gör det med besked så det skvätter och stänker lång väg. En ganska vanlig morgonrutin på gården faktiskt. 


Efter ett uppfriskande bad ska ju fjädrarna torka och plockas rena. Detta gjorde hon gärna i mänskligt sällskap på uteplatsen. Inte va hon varken rädd eller blyg.




Tåligt väntade hennes partner "lilla Gubben" på henne. Resten av dagen tillbringade de tillsammans. Alltid. Ett underbart par.


Här och nu gäller inte sommarvindar precis. Det blåser friska och kalla vindar. Det är grått och eländigt. Längtar så efter våren. 
Brukar försöka att inte längta framåt mot något annat, utan vill leva i nuet, här och nu, annat är på sätt och vis att längta livet av sig. Jag nöjer mig med att längta efter SOLen, det är väl ok?
Tänk ändå vad fint att vi får ha fyra årstider. Då finns det alltid variationer. 

Det är fredag och det är för många veckans bästa dag. Så tyckte även jag då jag yrkesarbetade. Numera flyter allt samman och kan till och med ibland känna att helgerna är aningen tråkigare än vardagarna. Så konstigt, eller?

Nu lämmnar jag er här för era egna funderingar och tankar. 

Visst vill du komma tillbaka hit imorgon?
Välkommen till bloggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar