söndag 19 januari 2020

är det våren??


Tittade ut i vår lilla trädgård idag, kunde knappast tro mina ögon. Kan det va möjligt att det redan börjar hända saker i rabatten.




Både påskliljor och tulpaner verkar va påväg upp ur sin vinterdvala.



Detta kan faktiskt stressa mig en aning. Nu känns det med en gång som att jag/vi måste ut och göra i ordning rabatter och städa undan vintern.

Men med detta fina och soliga vädret som är här idag är det lätt att inbilla sig att våren är på väg.
Så tror jag tyvärr inte att det är. Vintern har ännu chans att komma och förstöra allt. Kalla mig pessimist, men det verkar troligt hos mig i vart fall.

Okey, det gäller kanske att inte tänka för mycket....då skapas kanske ett problem som inte fanns där förut.

Gå ut och njut av det fina vädret (här i min trakt i vart fall) så kan vi ses här imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar