lördag 11 januari 2020

Resa i verklighet och fantasi




Att ut och resa vore trevligt. Länge sen sist, allt för längesedan.

Det är så länge sen vi var i Italien att bilden därifrån börjat blekna i minnet.


När minnet kanske sviker är det gudafint att ha lite bilder som kan berätta sanningen. Italien var/är vackert. Återuppplevas? Ja, varför inte.


Venedig är kanske inte mitt favoritresmål, men att ha upplevt det är ändå helt fantastiskt. Visst är det speciellt. 
Skulle nog kunna tänka mig någon vecka där.



Middag på restaurang varje kväll är ju också en ynnest. 

Nog kan det vara så att dessa bilder från Italien redan förkommer på bloggen, men det struntar jag i.

Man kan också resa i fantasin. Då reser jag till Indien eller kanske till Grönland. Båda ställe fascinerar mig till det yttersta. 
Taj Mahal vill väl alla se. Dricka äkta Darjeeling-te lockar också.
Isbjörnar, valar och havsörn lockar på Grönland.

Det blir resa av idag. Dock inte så långt, till en ganska närliggande kommun, men det räknas väl. 
Där blir det äta gott, snacka skit och ha trevligt.
Egentligen kan man inte skriva om vad som ska hända, det är ju inget man vet säkert. Allt kan ju gå snett. Planer kan ändras, maten kan smaka förfärligt, det kan bli osämja och hur tråkigt som helst. Men planerna på en fin kväll de finns.

Imorgon kanske jag berättar hur det verkligen var. Titta in så får ni veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar