fredag 24 januari 2020

ingen frufridag här inte......




Frufridagen, vad är det?? Ja, det kan man fråga sig. Men enligt den research jag gjort är det en dag då alla fruar/fruntimmer skulle få en ledig dag. Helt ledig från alla hushållsarbeten och barnpassning. Denna dag skulle männen stå i centrum vad gäller hushållsgörmålen. Frufridagen har sin upprinnelse mitten av 1950-talet. 
Hur gick det med de då?? Ja, det är väl en fråga som ännu inte helt är besvarad även om det blivit mycket bättre med fördelningen.

Det är också fredag idag. För många bästa dagen på veckan. Denna fredag känns också bra för min del. Revisionen för vår förening är klar och ansvarsfrihet har föreslagits från revisorena.
Nu närmar jag mig slutet på min ordförandepost i denna förening. Känns underbart!

Någon speciell fredagsmiddag blir det inte. Rest av soppa blir det. Inte häftigare än så. Kan ju ändå va bra, och mätta blir vi.

jag ska försöka skicka iväg några få rader även i morgon. Vill du kika in då?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar