lördag 25 januari 2020

ljud och oljud



Läste idag från en bekant allt hon retar sig på och som hon irriterar sig över.  Det kan va allt från störande grannar som renoverar, bygger om, spikar upp tavlor eller klipper gräsmattan. 
Diskmaskiner, tvättmaskiner och torktumlare som är igång stör henne också. 
TV och radioljud, för att inte tala om musik som kan strömma ut från någons mobiltelefon.
Grannar som tvättar sina bilar på den gemensamma parkeringsplatsen.
Husdjur som rastas och husdjur som inte rastas.
Tonåringar som kör med sina mopeder ( kan jag hålla med om), barn som leker i sandlådan och tonårsgäng som samlas på innergården och högljutt pratar (kan visst också va störande).
Detta är bara en del av allt hon stör sig på. 
Det kanske vore bättre om hon inte bodde i ett bostadsområde mitt i stan med massor av ljud. Kanske ett ensligt beläget hus längre ut på landet vore något för henne.
Själv tycker jag numera det är lite mysigt med ljud omkring mig, inom rimliga gränser naturligtvis.
De flesta av oss är ändock flockdjur och trivs i varierande stora flockar.

Nog om detta nu.
För min del blir det TV och konståkning, damernas fria. Är väl ungefär den sport som jag gillar se på TV.


I konståkning gäller det att hålla sig på banan.
Själv håller jag mig till banan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar