söndag 6 december 2020

Andra advent







Vi tänder andra ljuset i vår adventsstake idag. 
Ordet advent betyder ankomst och ja, det är ju julen vi väntar på.  Ursprungligen och rätteligen är det ju Jesus som väntas.

Idag var jag uppe ganska sent så den fina morgonkänslan som jag tycker så mycket om blev jag liksom lurad på. Gör väl kanske inte så mycket, sova behövs ju också. Det blev sent även denna natt som gick. Var bara tvungen att titta på en film, "det perfekta mordet", och den slutade inte förrän halv två. Filmen har jag sett tidigare men tycker den är bra därför blev det ännu en gång. Annars är jag ingen filmmänniska, giller mer serier.

Denna morgon har jag fått lära något nytt. Eller rättare har jag snappat upp ett gammalt talessätt som jag inte känt till. Det lyder " Om man varit vänner längre än 7 år kommer vänskapen vara livet ut".  Så är det kanske. Har några vänner som jag varit vän med betydligt mer än 7 år och nog känns det som vänskapen ska hålla. Förr hörde jag att de första sju åren av ett äktenskap var prövoår, därefter kom det bestå. Ja, så är det kanske.



Ett citat i väntants tid...." Den som väntar på ett tillfälle, förlorar tid"/ Giordano Bruno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar