tisdag 29 december 2020

Två fina killar






Den 29 december 2016 var hagarna gröna och inte en snöflinga syntes till. Ser väl ut som iår kanske.
Dessa två killar, Daddy och Icecross, tyckte inte det gjorde så mycket med lite leriga hagar. Perfekt att rulla sig i. Smutsiga, men glada och troligen lyckliga.
Det var då. Nu finns ingen av dem hos oss längre. Icecross finns, tyvärr, i hästarna evigt gröna ängar och Daddy lever nu sitt liv i en annan familj.

Nåja, nu ska vi blicka framåt.


Blickar framåt gör jag med lite nya inköp och ett nytt pussel pågång.
Så trevligt det är med ett pussel. Kan hålla hjärnan igång veckovis och i vissa fall ännu längre.
Hjärnan behöver arbeta.

Det är idag en nästan helt vanlig tisdag. Inte riktigt, för än finns lite förberedelser kvar att dona med inför nyårshelgen. Eftersom jag klev upp redan 03.10 denna morgon, eller ska vi kalla det för natt, så känner jag mig lite som en avslagen julmust. Hängig, tråkig och ointressant.

Så var det dax för årets mellandagsrea. En rea som vi har blivit ombedda att bortse från detta epidemiska år. Själv har jag gjort ett eller annat mellandagsfynd detta år, fast via cyberrymden. Fynd eller fynd? Nä, kanske inte ens rea. Lite prylar jag bedömde mig va i behov av. Kanske dyker det upp redan detta år, eller så får jag starta det nya året med lite nya prylar.



Citat idag blir......
"Ett fynd är något som du inte har användning för till ett pris du inte kan motstå"/Franklin P Jones




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar