fredag 18 december 2020

överträffat mig själv......

Nu har jag banne mig överträffat mig själv. 
Imorse var jag  i affären 06.00. Trodde jag skulle va ganska ensam då, men icke. Ett tiotal bilar fanns redan på plats när dörrarna slogs upp och vi släpptes in att botanisera bland julens läckerheter. 
Nu var det inte så mycket jag planerat att köpa, lite kryddor och lite mjölk det va vad som fanns på inköpslistan. Det var det som INTE fanns på listan som blev både tungt och dyrt.

En trasig adventstake lämnade jag kvar åt mannen att laga


Det är säkert bara en trasig glödlampa så den fixar han i ett nafs. Om inte jag kan??....jo, men bättre han gör det så kan jag passa på att göra det jag är bäst på och gillar...att göra ingenting!

Om några minuter ska jag sätta mig i TV-soffan med två mackor och ett glas juice och kika på ett avsnitt av någon serie jag håller på med. Oklart ännu vilken det blir.
Som det brukar bli varje morgon intas nog även denna morgon en god apelsin


Har bara tre apelsiner kvar, men de räcker idag. Trots att jag var uppe i ottan och handlade glömde jag köpa apelsiner och lite annat. Ingen fara det får vänta tills det blir inköp nästa gång. Inget onödigt spring i affärer i dessa tider.

Att det är den varmaste vintern på mannaminne hjälper inte, jag känner mig lite frusen idag. Kan det ha att göra med att jag kanske är lite trött efter endast 4 timmars sömn och nattvila. Självförvållat, javisst men ändå.


Dagen kommer dock inte att bara bestå av vila och lättja, nä lite annat blir det nog också.



Dagens ordspråk blir " Vi har i Sverige två årstider blott, en vit och en grön vinter" /Adolf Törneros

Jag tror vi fått ännu en en...en grå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar