tisdag 22 december 2020

mot ljusare tider



Detta är lilla Agnes.
Här på bilden, som är från 2017, tyckte hon det var en allt för tidig morgon och valde ett vända på sig och somna om.


Jo det är faktist riktigt, vi går nu mot ljusare tider. Det blir inte mörkare nu. Mörkret ska nu börja ge vika.
Sista adventsljuset har brunnit ner.
Om någon inte fattat det så är det nu bara några enstaka dagar kvar till julafton. Två dagar!!

Här på Casa Prelata finns det ingen gran. Det är faktiskt ganska många år sedan vi hade levande gran inomhus. Konstgjord har vi haft till för ett par år sedan. Nu ingen gran alls. 
Jag har en bekant som är lite mer tokig än de flesta, hon har hela fyra (4) granar inomhus och två granar utomhus.  Det där ni!!

Idag kom jag över två nya pussel som jag bara måste köpa. Det var rea och sånt gläder en snåljåp.


Det ena  är på 1500 bitar, det andra på 2000 bitar. Motiven, ja vad ska jag säga. Troligen en utmaning.


Ja, så är då gränserna stängda mot Danmark och England. Att de inte stängts tidigare mot Danmark är för mig obegripligt. 

Simma lugnt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar