söndag 27 december 2020

nästan en helt vanlig söndag




Uppe tidigt, redan tio minuter över sex klev jag upp. Aningen huvudvärk och det kändes som en förkylning va på ankommande. Nää, jag tror INTE det är Covid19:  Visst är jag super försiktig och orolig för att bli smittad eller, främst att mannen blir smittad, men man kan ju faktiskt få en helt vanlig förkylning också.

En så här tidig morgon kan det se ut så här på mitt "frukostbord", ett glas vatten, ett glas treo och en kopp te, ja det va det hela.

Snart rullar veckorna över till lite mer normala former, vi ska bara passera nyår också. Sen blir det ordning och reda, hoppas jag.
Fram till ordningen och redan måste jag nog ta itu med nyårsmenyn. Vad ska vi äta/bjuda på. I år har jag bestämt att det inte ska va allt för tungt. Att äta en tung middag senare på kvällen känns inte så lockande, eller håller jag på att bli gammal?

Än en gång funderar jag på att flytta min blogg. Eller är det dags att lägga ner skiten? 
Nää, det vill jag nog inte, har vant mig vid att sitta här och knåpa lite med orden.

Nu vaknar mannen. Kanske till och med Guldkatten. Då är det äntligen dags för frukost nummer två.

Aptiten är det inget fel på, eller är det just det det är?

Hur som helst, här kommer ett litet citat.

" Aptit är svält i lyxutförande" / Anita Daniel

Ha en fin söndag



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar