lördag 19 december 2020

ord på kors och tvärs......







Att jag också gillar korsord är det kanske några som känner till. Länge sen jag hade något korsord nu men idag när nya tidningen kom blev det en stund med orden kors och tvärs.
Korsord kan vara riktigt kluriga tankenötter, och inte alltför säller väl svåra för min del.
Men, stundtals är det en mysig avkoppling.

Efter första frukost var det dags att sätta igång och baka lite.
Lite kanelbullar kommer det att bli
Vid hushållsnära göromål är det ju inte dumt med lite underhållning.
Hela förmiddagen har jag, i det närmaste, missbrukat julvisor. Visst är det något speciellt med julvisor?



Dessa ska snart in i ugnen och förhopningsvis komma ut som välsmakande bullar.
Sen blir det till att försöka göra en rokad i frysen så att en del bullar får rum där.



När mannen kom från stallet stack vi snabbt in om på "det gröna apoteket" för att köpa ut lite godsaker till julen. Nu är snart både mat och dricka inhandlat så det räcker och blir över.

Igår kom det ett paket med posten adresserat till mannen.
Et sånt där härligt mjukt paket som, åtminstone jag blir nyfiken på.




Det innehöll inget åt mannen. Nä, det var en present från honom till mig.
Det var ett par kompressionsvantar för mina mycket kalla händer.
Nu kan jag ha dessa på när jag sitter och myser på kvällen.
Med dessa kan jag både ringa, sms:a och jobba med datorn. De är ju, som kanske synes, fingerlösa.
Eftersom jag annars ofta har vanliga vantar på mig på kvällen kommer detta kännas mer behagligt.

På tal om alkohol. 
" En av nackdelarna med vin är att det får människor att förväxla ord med tankar" /Samuel Johnson

Så ska vi inte ha det. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar