tisdag 1 december 2020

December och julmånad/ rättelse





December är här, och det är vinter. Än så länge grön vinter här på mina breddgrader men vem vet vad som komma skall. Faktiskt har det varit vitt på marken idag. Inte kallt, men si så där som lägst minus tre grader och det får väl räcka. Det har ändå blivit en kortare promenad för mannen och mej. Kanske det berodde lite på att vår TV-mottagning låg nere under flera timmar idag. Mellan nio på förmiddagen och tre på eftermiddagen ville ComHem inte leverera några program åt oss. Något skulle tydligen uppdateras med nätet, vad vet jag.

Jag har ägnat dagen åt lite tillbakablickar till 2015 denna datum.
Då var vår underbare Boss ute och tävlade på Jägersro. Pigg och alert trots att han var till åren kommen. Det gick åt två hästskötare att hålla honom på marken i ledvolten. Boss är alltid Boss!






Det slutade med vinst!
Rättelse: Det blev inte vinst det blev en 3e placering. Inte illa det heller. Datum var 151130



Inte illa och såå vackra minnen att tänka tillbaka på.
Det blev en segerpeng med hem, men inget på spelet.
Jag spelar aldrig på något spel överhuvudtaget. Det kan jag ibland ångra men till slut tror jag det är ett bra beslut.

Kanske passar detta ordspråk?

"Den som inte spelar vinner mest."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar