lördag 12 december 2020

Ingen julstjärna i år.......

Varför påpekar jag detta då?
Ja, kanske för att det är julstjärnans dag idag. Nä, jag har tröttnat lite på denna julblomma. Har svårt att hålla den vid liv. Oftast har den gått hädan innan jul och då är det liksom ointressant. 

När jag tittade ut i morse såg jag bara grått och mulet.
Önskar ibland det det var så här det såg ut utanför fönstret......


Här befinner vi oss i Grekland, på Kreta och Plantaina.
det är ju en stund sedan nu, men jag kan inte utan att tillstå att jag/vi längtar tillbaka.

Här var det varmt och skönt. Njuta av solen hela dagen kanske i sällskap av en kall öl eller en drink på strandrestaurangen.
Dock bör man va försiktig med värmen.......


Aldrig strumpor i sandalerna, då kan det gå så här.
Det blev naturligtvis ett besök hos doktor Theodorakis.
Stackare där.


Nä, det fick bli en Irish att trösta sig med 


En Irish passar lika bra på dagen som på kvällen. Denna inmundigades på kvällen i hotellbaren.

Ja, man kan inte annat än längta tillbaka

Hur som helst så får man väl rätta sig i leden och leva på minnen så länge.


Detta ordspråk är nog något Kennet (han med fötterna) kan skriva under på.

"Nu ska vi komma överens om att inte trampa varandra på tårna, sa tuppen i spiltan till hästen" / okänd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar