onsdag 16 december 2020

lite nöjd med mig själv......





Jag tycker nog att jag idag är värd en klapp på axeln.
Det har inte blivit så mycket soffhäng idag.
Först efter frukost en tur till affär och apotek. Jo, det blev lite dyrare än planerat, men så blir det ju oftast. 
Hemma väntade sen ett helt gäng nytvättade skjortor och några dukar på att bli strukna och släta. Lika bra att ta itu med sådant snarast.

När jag kikade i vårt kylskåp insåg jag att det var dags för en kylskåpsrengöring. Igen!
Hur det såg ut innan vill jag inte visa......



Men nu ser det ut så här.
En del fick tyvärr kastas eftersom jag befarar att det inte kommer bli uppätit eller använt.

Annat fick liksom inte plats längre utan fick tillfälligt byta plats



Dessa konserver får nu finna sig i att stå i uterummet så länge det behövs.
Är rädd att de snart får sällskap av fler burkar och tuber och annat

Efter lite näringsintag blev det så sillens tur.


Steka ett gäng sillar som sen ska läggas i ättika hör ju julebordet till. I vart fall vårt julbord

Det luktar stekt sill i hela huset, ja även utanför faktiskt. Kanske det minst angenäma .
Nu är de i vart fall klara att få ta plats i lagen 



Snart börjar det kännas att julen är i antågande.
Är ju svårt att känna någon riktig julstämning när kvicksilvret visar plus åtta grader, regnet strilar ner och på sina ställen ser man små antydningar till att våren är på väg. Blommor sticker upp i våra rabatter. Än så länge små och oanseliga men, snart nog.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar