fredag 4 december 2020

fredag.....






Guldkatten sitter och beundrar granen, eller så funderar han över vad skit vi nu flyttat in. Allt ska va som det brukar tycker han.
Att gå ut har för honom inte varit en tanke på denna gråa fredag. Men, mannen och jag tog en kort förmiddagspromenad i det friska vädret. Ganska skönt faktiskt. Underskatta aldrig en promenad.
En hel del julstök återstår här på Casa Prelata, bäst att få det mesta gjort innan tiden rinner ut. Tomtarna håller koll, så bäst att sköta sina sysslor.




Ibland vill jag liksom katten, gömma mig och låtsas jag inget ser eller syns för den delen.
Jag tror det måste speedas upp nästa vecka. Tiden rusar ju iväg.
Det blev en sen natt, den natt som gick. Inte förrän vid 03 släktes lampan i vårt sovrum och då, kom John. B. Lund med sitt pulver och jag försvann in i drömmarnas värld. Det duger inte. Hela dagen blir liksom seg och dåsig.






Det har på något vis blivit Guldkattens tema denna dag.
Tycker mig skönja en viss överviktig linje på det som ska föreställa magen.Kan det va så?
Jo, det förstås. Ligger man och slappar hela dagen med endast avbrott för att gå upp och äta, då kan det bli så här. Men, skulle maten inte serveras på utsatt tid, då tror guldkatten att han lider av näringsbrist och då blir det jämmer och elände.


Ha en fin fredag på er alla där ute. 
Det ska mannen och jag ha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar