tisdag 15 december 2020

te och julmarknad


2015, just idag den 15 december, gjorde vi vår sista marknad med min lilla tebutik



Det var ett hiskeligt slit och släp men samtidigt roligt.
Mycket som skulle packas, transporteras och packas upp igen för att sen efter en mycket lång dag ta hela proceduren åt andra hållet.





Denna marknad som hölls på Jägersro tror jag var den absolut sista vi deltog på.
Här var ene sonen med och övervakade att allt gick rätt till.


Bakom diskarna denna dag stod svärdottern och hästskötaren, som idag fick ta på civila kläder och byta arbetsuppgifter.






Att driva en affär är roligt men tar upp all ens tid.

Idag är det också internationella tedagen, så då kanske det kan passa med en liten tillbakablick från "fasters Te"


Idag har jag läst att Youtub legat nere. Kraschat var rubriken. Även google har haft enorma världsomfattande svårigheter.  Hoppas det är löst och fungerar för de som "måste" använda.



Detta visste jag inte fanns.....




Som jag ofta säger.... man lever inte en enda dag utan att man lär sig något nytt.
Ja, faktoider är visst ord som beskriver något som liknar eller kan hållas för sant.
Det blev jag upplyst om idag

Ett litet citat kanske...." att arbeta är bra så länge man inte glömmer bort att leva" / Bantuordspråk






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar