torsdag 1 april 2021

skojardagen





Idag kan det bli en besvärlig dag.......
tror det finns goda möjligheter att bli lurad April idag. Har nog redan gått på ett aprilskämt om jag tänker efter. Fick på min dator i morse besked om att byta lösenord på en av mina inloggning. Gjorde så men det funkade inte. Startade om och använde mitt "gamla" lösenord och då kom jag in. Kan nog bli ganska farligt idag om man inte är uppmärksam. Det kan ju finnas de med ont uppsåt i sina skämt.

vaknade denna morgon till regn och rusk. Grått och tråkigt när rullgardinen rullades upp. Ingen sol så långt ögat kunde se.
Det får väl bli som det blir.

2018, denna dag var det inte heller så mysigt att kika ut...


Men April är ju känt för sin ombytlighet vad gäller väder.
Bättre lite regn än blaskig snö, om du frågar mig.

Det är ju också skärtorsdag idag.
Då är det enligt gammal hörsägen dags för det årliga reningsbadet.
Det är väl också dags för påskkäringarnas årliga tur till Blåkulla. Detta blir dock inte av i år på grund av rådande pandemi. Påskkäringarna får allt stanna hemma

Nåja, vidare till något annat, som till exempel att år 2009 kom teckenspråket att jämställas med minoritetsspråk vilket innebär att de som behövde teckenspråk skulle få möjlighet att lära sig detta. Bra!

Var uppmärksam idag, så går det nog bra.
Kankse hörs vi igen i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar