söndag 25 april 2021

nu är det dags för er att gissa



Vad är det mäniskan fotograferat?
Ja, idag är det inte så svårt. Men en liten ledtråd kan jag ändå bjuda på.  Detta är något jag snart hoppas få använda!!
Gissa och skicka en kommentar. Ha lite tålamod för kommentaren syns först när jag godkänt den. Så är reglerna.

Länge har jag grunnat på att skriva en bok!! Jo, ni läste rätt. Ja nu menar jag inte att jag klarar av att skriva en bok men vad roligt det vore om kunskap, fakta och fantasi fanns så det räckte till en hel bok. Deckare eller kokbok ligger nog högst på listan. Jo, visst är det ämnen som ligger långt från varandra men man kan ju avsluta livet för någon med mat så kanske inte så långt bort ändå.


Egengjord bananglass, kan det va något? Nä, tror inte det. Inte för min del i vart fall. Fick tipset av en väninna idag men jag hoppar över även om jag annar brukar va pigg på att testa det mesta.
Gillar inte banankaka så det är nog lika med glassen.

Efter min andra frukost idag kanske jag tar en röjardag i trädgården, med poängtering på kanske
Om nu inte mannen har andra planer förstås. Med det förstår ni att jag i ett nafs blev utbytt till mannen.

I går fick jag ett tips om att ankorna i våra dammar fått tillökning


klart att mannen och jag begav oss dit för att kolla. Ja, kolla på avstånd. Det fick bli kameran med långt objektiv för att inte störa så mycket Förvisso är de ganksa orädda men de behöver ju också lugn och ro.


En annan anka kom för nära och genast sa mamman ifrån. Här gällde Corona-avstånd.

Nu känner jag att ännu en kopp te vore på sin plats.
Har man varit uppe sen halv sex kan det smaka bra med en påtår nu.

Det ska visst bli ett hyggligt väder här i mina trakter idag så har du möjlighet så ge dig ut en sväng. 
Vi hörs och kanske syns.



2 kommentarer: