lördag 17 april 2021

det bästa man har sätter man på bordet???


Här är det troligen så att Guldkatten bestämmer.
Ja, jag vet. Vem är det som tillåtit??
Nu säger ju inte mannen nä tack till lite kattsällskap heller.
Guldkatten är, vad vi förstår sen tidigare, mycket teknikintresserad och kollar gärna på både TV, dator och telefon.
Allt har ju sin tid och det känner vi till att för mycket av det goda då blir man lite purrig i huvudet och då sitter det fint med en power nap.


Nu spelar det tydligen inte någon större roll om man befinner sig mitt på matbordet. Är man trött så är man. Man får väl va glad och tacksam över att han inte promenerar runt på diskbänk och andra ytor där mat tillagas och bereds.


idag är det högsommarvärme så nu har mannen plockat av den stickade tröjan.
Själv klar jag mig lite svalare med kortbyxor och kortärmat.
Skönt som F-n om du frågar mig.

Människan är visst programerad för att va pigg på dagen, den ljusa delen av dygnet. Så är det inte alltid för mig. Gillar att va uppe lite efter mörkrets intåg.  Då andas det lugn och harmoni tycker jag.
Dålig sömn och sömnbrist sägs va förödande för mental prestationsförmåga...vet inte vad jag ska säga om det.  Det påverkar visst också hungershormonerna vilket gör att vi äter mer än vi borde.

Så är det det där med ålder! 
Några tecken på hög ålder, eller på att du börjar bli gammal. Tolka som du vill.
tecken kan vara att man har mer mat än öl i kylen!
Du vet precis när ICA stänger men har ingen aning om när det är stängt på Mc Donald
Du tar en tupplur mitt på dagen
Du tittar på väerprognosen på TV
Du får ont i ryggen av att sova på soffan
Dina växter håller sig vid liv och ingen av dem går att röka.

Ja, då är man väl lite gammal då!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar