lördag 10 april 2021

våren är tillbaka



Att vakna till solens strålar känns fantastiskt. I morse var det så.
Men, kan man lita på vädret?
Tog några bilder i morse på temat " vad har människan nu fotograferat", inte så svårt denna gång.
Svaret har ni nog alla. Kul om ni ville gissa och skicka gissningen till bloggen via en kommentar. Svaret kommer i morgon.



Så kommer jag då till det här med Covid vaccinering eller inte. Jodå, vaccinera mig hade jag ju tänkt, men så dyker frågetecknet kring AZ upp igen. Är det mer farligt än andra vacciner? Är det lika effektivt? Frågorna är många och svaren ganska få.
Mannen och jag har fått tid och ska bli vaccinerade den 21 om det nu blir av.

En annan sak jag funderar över är min vikt. Den går bara ständigt uppåt. För mycket mat och godsaker eller för lite motion, mest troligt en kombo av båda.
Jag älskar mat och sötsaker och är mindre intresserad av rörelser. Nu blir det svårt!
En aktivitet som definitivt gör en dålig dag till en bättre är ju en promenad och frisk luft i lungorna.
Men känner mig oerhört lat och onyttig för tillfället.

Har haft en pusselpaus på några veckor nu men är på gång igen. Några bitar per dag så ska det nog ordna sig.
Ska försöka mig på ännu någon bit innan jag tar itu med en maskin tvätt.
Kanske letar jag fram en glass att smaska på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar