lördag 3 april 2021

Påskafton.




Det är påskafton och vi är mitt uppe i påskhelgen

Inte sovit bra alls denna natt som gått. Men vaknade till sol och ett, som synes, vackert väder.
Det verkar lovande.

Min dator däremot mår inte allt för bra. 40 minuter tog det idag att komma in.
Sen ingen tillgång till bilder varken från datorn eller hämta från mobilen.
Nu blir det ett sista försök med "datordoktorn", sen måste det nog bli en ny dator.
Men än ger jag inte upp, jag börjar om.

Precis lagom till påsken har nu våra påskliljor i trädgården börjat slå ut


Nu när jag tittar lite närmre ser det bestämt ut som det behövs lukas och röjas llite bland påskliljorna.
Mindre viktigt, får bli ett senare projekt.



Påskmaten denna dag blir en exakt repris av den mat vi åt igår.
Detta för att gästerna delats upp i två lika delar för att vi ska hålla säkert Corona avstånd.
Lax blir det och naturligtvis lite ägg.

Det blir väl lite påskgodis också, men betydligt mindre än det varit andra år.


Nu kan gästerna komma när de vill och helst äta upp all mat, alla kakor och all godis..


så ett lite talesätt med påskanknytning.........
" Den höna som kacklar mest värper minst"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar