torsdag 29 april 2021

värdelöst vetande



Nomadskolan inrättades år 1913. Det betyder att barn till nomader/icke bofasta (samer)  hänvisades tillsärskilda skolor. Men i nomadskolan fick de ingen undervisning på samiska eftersom det förutsattes att de talade svenska. Ja, vad ska man säga eller tycka om detta. Fritt för egna tolkningar!


Ingen sol idag inte.....



Dessa vackra solar slokar lite idag. Kanske är jag en av de få som gillar maskrosor. Underbart att se stora fält som täcks av hundratals maskrosor.

Underbart är också att se vår lille Guldkatt ligga i gröngräset och sola magen


Denna katt är en verklig livsnjutare. Endast det bästa är gott nog åt denna herre.

Idag blir det teamsmöte hela eftermiddagen.
Kanske inte det roligaste men idag blir det förhoppningsvis lite intressant.
Först ska jag dock hinna med både dusch och min andra frukost.
Lite tid måste det också bli att läsa in handlingarna till dagens möte. 
Till min andra frukost kollar jag ibland på något avsnitt av någon serie via cromcast.
det blir nog ingen sådan idag, har ingen spännande pågång för tillfället.
Mannen och jag kollade de tre sista av snitten av "Jägarna" igår. Vi snöade in lite på den serien och kunde inte sluta kolla. Nu är det gjort så nu vet vi hur det gick. Eller??

ha en fin dag där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar