fredag 30 april 2021

April lämnar.......

Det blev allt för tidigt.
Klockan var inte ens halv sex i morse när jag bestämde mig för att kliva upp. Visst, jag kom i sömn ganska tidigt igår, men ändå.
Det var ju inte heller något upplyftande väder att vakna till. Liknade mer höst än vår.

På tal om vår... det är ju valborborgsmässoafton idag och enligt tradition ska ju valborgsbålen brinna runt om i vårt land denna dag. Nu ska skräp eldas och vårstädning i naturen äga rum, en och annan häxa kanske också drabbas. 
Att det inte blir några bål (eller färre) kommer förhoppningsvis att gynna igelkottarna

2017 firade vi valborg så här....


Jodå, visst hade vi bål.
Mannen hade samlat kvistar och pinnar samt kontrollerat att det va igelkottfritt under bålet.
Det blev ett fint bål som både värmde och som blev tillagningsplats för den obligatoriska korven även om grill också användes.



Så kommer det inte att bli i år skulle jag tro. Dels har vi pandemin att ta hänsyn till och så är det ju vädret. Regn och blåst är ingen bra kombo för utomhusbrasa.


Själv har jag inga bestämda planer för dagen. Vi får ta den som den kommer och som den blir. Blir nog bäst så.

Jag önskar er alla en fin valborg och ett fint slut på april.
I morgon vänder vi blad.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar