söndag 4 april 2021

påskdagen



Våren tvekar.
Känns som jag inte riktigt är i form idag.
Tror bestämt att det måste bli en avkopplingsdag. Inte för att jag känner mig särskilt trött, nää mer för att vädret gör mig aningen missnöjd. 
Jag låter årets påskägg brinna ner och tänker på något som gör mig glad. Vad, undrar du? Det blir min ensak!

Känner något av TV-abstinens efter två hela dygn utan TV......Tänk vad härligt att då ha tillgång till hundratals eller kanske tusentals program att slötitta på via streamingtjänst.

Rester till middag, eller kanske inte? Tror det kommer bli lite köttbullar, sås och potatis. Det kan sitta fint idag. Det blir jag nog på gott humör av.

Jag har lärt mig något nytt idag. Det är egentligen först idag på påskdagen man ska önska glad påsk. För nu är Jesus uppstånden! Nu förbyts sorgen efter hans korsfestelse till ren glädje. Glad Påsk!


Ja, ja annars känns det mesta som hit och dit och tillbaka igen

Vi hörs väl imorgon.........hoppas jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar