söndag 11 april 2021

Tomt....




Det är rent tomt i huvudet idag. Inte en enda tanke eller uppslag till dagens blogg. Ja, nu brukar jag ju inte ha något särskilt uppslag när jag hastar ner mina rader men ibland vet jag i vart fall vad jag ska behandla. Men, icke denna dag. Det är totalt tomt. Inget finns.
Känner mig lika vilsen som denna skata ser ut.
Det ser tomt ut på mat enligt honom.

Morgonduschen är klar, morgonteet urdrucket och dagens första macka i form av en knäcke med smör är uppäten.  Tomt på fat och mugg. Vad mer har hänt då? Inget! Skönt är kanske det men det ger inte mycket stoff till att skriva om.

Mannen har gett sig iväg till stallet. Huset känns tomt utan honom.
Det är blir årets första tävingsdag idag. Galopp premiär på Jägersro. Bergheim ska testa lyckan idag.
Alla tummar håller vi. Först att han ska gå in i boxarna, sen att han gör ett hyffsat lopp men viktigast av allt att han efteråt är en frisk, sund och glad häst.


Jo, bäst som jag satt här och plitade med mina bokstäver och ord kände jag att teet, juicen och vattnet ville ut. Det var dags att gå till toa innan stolen blev blöt.
Raskt in och där uppmärksammade jag det jag så länge sett och förundrats över.....



Toaletthållaren är ju placerad bakom toastolen. Inte helt optimalt om ni frågar mig.
Varför? Ja förmodligen för att inget bättre ställe fanns tillgängligt??
Nu hör det till saken att just denna av våra två toaletter är lite smal, men inte ovanligt smal. Kunde det gjorts annorlunda?? Eller var det tomt i huvudet på den som satte upp?

Nä nu får det va färdig funderat för denna dag.
Ute regnar det, eller mer snöblandat, inte så härligt. Inget uteväder i min värld.
Inte ens grannens barn är ute och hoppar i sin studsmatta...
Studsmattan är tom denna dag.



Studsmattan är stor och inbjudande, om man är barn.
Jag uppfattar det som att dessa barn gillar sin studsmatta. Det stör absolut inte oss även om den gränsar direkt till vår trädgård.

Föresten,..... svaret på bildgåtan igår är givetvis popcorn!
ingen har kommit in med någon gissning. Synd! Roligt med kommentarer.
Tomt är det på kommentarsfältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar