söndag 18 april 2021

vårsöndag

Jag måste börja med att tala om vad bilden från i förrgår föreställde. 
Jodå, Martin du hade rätt, det var lutfisk. En favorit i denna familjen men nu är det slut till det blir jul igen.

Igår kom några av våra vänner över och överraskade med present.


Först trodde jag det var en ungsform eller något annat köksredskap
Vackert papper men det avsöjade inte var paketet var inhandlat. I vart fall såg inte jag det.

Vad var det då??? 
Jo........


Ett pussel!
Nu har jag ännu ett fint pussel att lägga. Jag älskar pussel.

Jag fick inte bara pussel 



Även en fin bukett tulpaner.
Nu står de här och pryder vårt bord.


Denna söndag ska bli en riktigt vacker, solig och varm dag enligt väderprognoserna. Hoppas det stämmer.
I går blev vi lite snuvade på det fina vädret som utlovats och som också delvis kom.
Dock föll regnet och det blev kallt, precis innan vi planerat att äta i uterummet. Men, det var bara att sätta på infravärmen så gick det att sitta där utan att frysa.

Det kommer troligen att bli en vårpromenad för mannen och mig. Skam att inte röra på sig nu när allt är som bäst i naturen.

Skulle vilja göra något nytt.
Vadå? Ja, vet inte riktigt., men att göra som vi alltid gjort är egentligen inget argument.
Det är bakåtsträven och leder oss snart tillbaka till stenåldern och så sitter vi där och hamrar in text på ett stenblock. Är jag för gammal för nytänk?? Nä, tror inte man blir det.
Nä, nu känner jag att jag viss blev lite djup........


Tack för idag. Hörs kanske igen någon dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar