onsdag 28 april 2021

halvtid.....





Halvtid av denna vecka är visst redan nu.
Har haft sovmorgon och klev inte upp förrän halv åtta i morse. Det är verkligen sovmorgon inom mina ramar. Ända har jag hunnit med en hel del, som första frukosten, sen laddat och satt igång en maskin tvätt och inte minst varit till affären och skaffat hem lite livsmedel. Ja nu blev det i verkligheten två affärer men klockan visade inte på mer än halv tio när mannen och jag åter var tillbaka i hemmets lugna vrå.

Igår var vi också flitiga. Det blev inköp av lite växter och inte minst fem nya pussel.
Nu har jag pussel så det räcker hela detta året och kanske även nästa år. Pussel är toppen. 

Så här blev det pussel som blev klart för någon dag sedan.


Ganska vackert pussel. Kul att lägga.
Nu är det åter tillbaka i sin kartong. Nytt pussel plockas fram om någon dag. Så får vi se vad det kan bli för ett. Jag lägger mina pussel i en viss förutbestämd ordning så det blir aldrig problem att välja. Bara ta, packa upp och sätta igång.


Nu är jag inte alltid så strukturerad och ordentlig som jag ibland vill påskina

Mina glasögon har blivit utsatta för omild behandling och har nu gett upp.


Eller kan man säga brutit ihop!!
Hur som så krävs det nog ett besök hos min optiker inom kort. Har förvisso ett extra par som nu för tas i bruk, men även detta par kan ju gå hädan.

Jag tror jag ska ringa en väninna idag och kolla om hon kan va sugen på att ge sig ut i skogen och plocka lite ramslök någon dag. Gilar ramslök och känner för att plocka lite.

Så kan jag berätta något värdelöst vetande.....
År 1995 blev svenska språket officiellt språk i EU. Det betyder att all lagstiftning översätts till Svenska. Bra  att veta....eller??

Ett ordspråk kanske........
" den som gör vad han vill gör sällan vad han skall" / okänd

Hej då.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar