fredag 23 april 2021

veckans fredag.....



Solen skiner och vinden har avtagit. Då passar det väl att låta denna gamla trotjänaren följa med till affären. Det blev en tur till Hemköp och så en sväng inom blomsteraffären.
Även om vinden avtagit var det ändå en påtaglig motvind på hemvägen. Varför är det alltid motvind hemåt??

Väl hemma blev det lite plantering, inte mycket men lite. Därefter smakade det bra med en andra frukost.


Fullkornsbröd med spickekorv och kokt medvurst var vad huset bjöd på denna dag. Allt sköljdes ned med ett glas äppeljuice och en apelsin.
Det var en bra start på dagen.

Jo, jag kan också meddela att jag och mannen mår fortsatt bra efter vår Covid-vaccinering som gjordes i onsdags. Känner ingenting.


Häromdagen skulle jag kassera några krukväxter, bland andra denna sankt paula . Tur jag glömde av det, för nu blommar den så fint



Det enda som behövdes var lite vatten och ett annat fönster.

Nu ska jag hålla fredag och bara mysa.
Gör så ni också om ni har möjlighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar