tisdag 27 april 2021

den vackraste tiden......


idag, år 2014 såg det ut så här strax utanför där vi då bodde.
Den vackraste tiden på året enligt mig. Kan något va vackrare. kort men intensivt. Vårt vackra Skåne med eller utan vindkraft.

Blommande rapsfält är vackert även i svartvitt...


Just idag känns våren avlägsen, men jag vet att den kommer och då blir allt bra igen.

Vart har värmen tagit vägen.? Saknaden är stor. Har, likt många tidigare år, aldeles för tidigt satt ut mina blommor och plantor.  De flesta i uterummet, men ändå. Att man aldrig lär sig. April är då verkligen känt för att luras!

Idag är det inte lika vackert utanför vårt fönster men vi klagar inte.
Vi trivs så bra och vill inte byta.


Jo, så var det ju gissningen från i söndags.....
Martin du har gissat men inte kommit med något förslag (trots ledtråd)
Någon, som valt att va anonym har gissat på fläkt vilket är det rätta svaret.
Så kul att ni vill kommentera. Fortsätt så!


Så var det det där med mat och att äta.
Jag vet att min kropp möjligen mått bättre av att bära runt på några kilo mindre. Men hälsan mår bäst av regelbunden livsstil så då har jag tagit fasta på detta och regelbundet (mycket regelbundet) försett min kropp med livsviktig energi och födoämnen. Är det något jag missuppfattat???

Hörs vi imorgon?

2 kommentarer:

  1. Kanske är det rapsfält du lagt ut bild på?
    Martin

    SvaraRadera
  2. Kanske är det rapsfält du lagt ut bild på?
    Martin

    SvaraRadera