fredag 14 januari 2022

Fredag




Fredag och borde kanske va städdag idag
Hoppar över det momentet denna vecka. Bara lite kring kattens matplats och toalett.
Det blåser friska vindar idag så att sitta på soffan passar bäst idag är min mening.
Särskilt snabb har jag inte varit med någonting den här veckan.
Min energi har liksoom inte kommit igång ännu.  Det mest effektiva jag gjort denna vecka var väl när jag gjorde en stooor portion kålpudding. Mitt bästa jag gjort denna vecka har väl varit när jag tagit mig för och utfört mina korta promenader. Trots att det alltid tar emot innan jag kommit igång.
Nu är det som sagt fredag och helgen börjar. Ja inte för oss pensionärer, vi har ju helg hela tiden säger man. Tänk, ibland kan jag sakna att jobba. Då var helg helg och semester var semester.

Men, varför har jag den bild jag har idag? Det vet jag inte. Bara för att jag tycker hunden är söt och att jag vet att den är både lydig och trevlig. Vovven ägs av familjen där vi handlar bland annat  spån till våra hästar.

Igår kväll hade vi spelkväll med grannarna. Alltid roligt att träffas.
Med sig hade de semlor av yppersta smak och kvalitet. Tycker jag om semlor????
Tyvärr tog gästerna hem båda partierna av 500. Sånt gillas inte. Nästa vecka ska det bli revanschmatch som heter duga. Då ska, åtminståne jag va laddad till tusen.

Ha en fin fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar