torsdag 13 januari 2022

tillbaka till lådan......





Det är dags nu. Ingen återvändo.
Tjugonda Knut, julen ska ut!
Ja, det mesta av familjens jul är redan bortblockat. Det enda som återstår är två par julgardiner och den är ensamma lilla tomten som glömdes bort.





Tomten betyder mycket för mig. Den har jag fått i en stor blomgrupp av en av mina chefter när jag gick i pension. Henne tänker jag på varje gång jag ser min tomte.
Nu är i vart fall julen slut för denna gång. Ganska skönt. Nu är jag redo för midsommar.

Råttor är väl inga djur som tillhör mina favoriter precis. Inte mycket gott jag har att säga om dessa varelser. Dock läste jag idag om en minröjarråtta! Utbildad att leta efter landminor. Genom sin utbildning räddade han många människors liv. Kanske finns det en lämplig uppgift för alla djur och varelser.

Mannen har stuckit iväg till hästarna och jag ska snart intaga min frukost framför dumburken och kolla vidare på "sjuksköterskorna på Fredenslund"
När mannen är hemma igen blir det en tur till affären, eller affärerna. Var förvisso iväg och handlade igår men, som ordspråket säger " Tomt huvud ger trötta fötter"

Ha en fin dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar