lördag 1 januari 2022

årets första dag





Vi skriver nu 2022 och jag har nu hunnit bli 73 år. Hur gick detta till?
Så har jag lyckats att plocka bort en hel mapp med innehåll från 2021 på min dator. Hur gick nu detta till??

Internationella Pizzadagen idag, men ingen pizza för vår del.
Nä, det blir lite rester, lite goa mackor och så förstås en hel del praliner och smågott. Sånt finns både kvar efter julen och nyårsfirandet. Nu ska det ätas upp, eller åtminstonde reduceras.

Tidigt i förmiddags kom vår lånehund Alfons med matte på besök för att gratta på födelsedagen.
Gulligt gjort.

Några nyårslöften då?
Nä, jag ger inga löften som jag vet att jag ganska snart eller omedelbart kommer inse att jag inte kommer att hålla..
Men, önskvärt vore förstås om jag kunde ta lite fler och kanske längre promenader, äta lite sundare och stoppa i mig lite mindre av sötsaker.
Vi får väl se hur det blir med de.

Det är nog bäst jag återgår till soffan innan mer går fel. Vill ju inte börja detta nya fina orörda år med tråkigheter.

Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar