söndag 16 januari 2022

tidigt hushållsarbete


Klocka 05.30 plockades strykbrädan och strykjärnet fram. Dags att stryka. Lite tidigt kan tyckas men det tyder på att nattsömnen inte varit den bästa.
Sånt händer mig ibland men jag har ju inte ont någonstans så det gör ju inte så värst mycket.
Nåja, nu är sista julduken och sista julgardinen på plats i sin jullåda och nya gardin är upphängda.

Igår käkade mannen och jag på en lokal restaurang tillsammans med några vänner. Inget avancerat eller fine dining men hyffsat gott och mätta blev vi. 
Mätta är vi förresten ännu , men en liten kaka eller pralin kan nog slinka ner.

Det är väl dags för en ny bildgåta?
Jag undrar...vad är detta??


Tyvärr kan det nog inte bli så mycket ledtrådar. Det är nu bara att gissa på.



Som vanligt väntar fina priser på den som först löser gåtan.



Om du känner problem. Gör som jag brukar.....
" när jag får problem så sjunger jag och då inser jag att min röst är värre än alla problem"



2 kommentarer: