lördag 15 januari 2022

tulpanens dag




Jag får aldrig nog av tulpaner. Naturligtvis måste jag ha en bunt idag när det är tulpanens dag.
Dagen till ära skiner solen från en vinterblå himmel och livet känns skönt. 
Kanske blir det en kortare promenad, eller inte. Får väl se.

Fritt fram....nä, så är det inte. Corona bestämmer fortfarande över så mycket. Börjar tröttna på allt kring nämnda pandemi. Nu vill jag slopa ordet Corona och alla ord som förknippas med densamme.

Tänkte mig en ordlek idag. Eller som någon sa, en selfie i ordlek.
Lägg in dina egna svar men sista bokstaven i svaret ovan blir första bokstaven i nästa svar. 

  1. Efternamn:Gustafsson
  2. Blomma: Gerbera
  3. En flicka du känner: Ann-Christine
  4. En maträtt: Elefantöra. ( omtyckt rätt på 80-talet)
  5. Barnbok: Alla barnens A B C
  6. Något du aldrig tar på dig: Chinos
  7. Låt du inte glömmer: Sakta vi går genom stan
  8. Mat eller bakverk du gillar: Napoleonbakelse
  9. En grej från trädgården: En
  10. En plats du vill besöka: Nepal
  11. Sömnknep: läsa en bok
  12. Lyssnar gärna på: Ljudböcker
Ja, det var mina. Gör gärna dina också och skicka in via kommentarerna.

Gå ut i solen och njut om du har möjlighet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar