fredag 7 januari 2022

julen ut

igår lovade jag en ny bildgåta. Här kommer den.
Vad är det människan fotograferat?


Nu kan det nog inte bli lättare.
Vad är det på bilden?
Jag vill ha fullständig information om vad som visas. Alla delar
Inga ledtrådar.


Hörde idag om en dam som behövde hjälp med ett bakärende, varför hon då ringde banken. En  röst frågade efter ärendet och skickade samtalet vidare. En inspelad röst lät då informera att personen i fråga hade nummer 200 i kön. Måste va ett misstag var vad damen tänkte, men efter en stund  lät den inspelade rösten meddela 199 i kön. Då la damen på!
Hur kan detta va möjligt? Vart är samhället på väg. Stackars människor som är ännu äldre än jag.

Idag på morgonen har jag plockat undan julen.
Adventsstakarna i fönstren har ersatts med våra ordinarie fönsterlampor. Juldukarna ligger nu i tvättmaskinen så de är rena till nästa jul. Julprydnaderna nerplockade i sina lådor.
Det sista av julmaten är sen flera dagar uppätet. Kvar finns en ansenlig mängd julgodis och julgardinerna i fönstren. Julgardinerna får sitta ännu några dagar. Nu gitter jag inte mer, för jag har så mycket på min "att göra lista" denna helg. 

- Slappa
- ta det lugnt
-göra ingenting
- slöa
- sova
- vila
-lata mig
-koppla av
- återhämta mig

Ja, nog har jag att göra allt.

Ha en fin dag och gör som jag.

3 kommentarer:

  1. En apelsin med kryddnejlika på. Anna

    SvaraRadera
  2. Apelsin med koriander eller vad dom svarta i heter
    Martin

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är en gammal apelsin med kryddnejlika i, som gjort sitt nu när julen är slut. /E

    SvaraRadera