onsdag 19 januari 2022

mitt i arbetsveckan


Igår blev det inget bloggat. Jag blev på ett uruselt humör på eftermiddagen.
Min läkare hade skrivit till mig att han skulle ringa vid 14 och lämna provsvar. Icke ringde han? Näää! Sånt kan irritera mig något enormt. Tyvärr har det hänt förut.
Har pratat med vårdcentralen idag och han ska ringa på fredag. Återstår ju att se.

Mannen och jag var också på loppis igår....


där inhandlades en koppargryta och en gryta som ska användas som popcornsgryta.
Tror den ska invigas idag eftersom det är internationella popcornsdagen just idag. Så lämpligt!

Igår nåddes vi alla  av beskedet att föreläsaren och f.d munken Björn Natthiko Lindeblad valt att avsluta sitt liv.
Jag kom första gången i kontakt med honom då han var sommarpratare 2020. Jag blev helt fängslad. Därefter har jag lyssnat på så mycket jag kommit över av honom.
Hans svåra och dödliga sjukdom gjorde att han valde att befria sig själv och sin kropp från svår smärta och plåga.
Björn Natthiko Lindeblad kommer att sörjas och saknas av många.

Denna mitt i veckandag ska tillbringas med vila och kanske lite pusslande.
Imorgon är jag nog tillbaka här på bloggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar