onsdag 12 januari 2022

vilket bra tema.....





Tema marsipan!
Marsipan eller mandelmassa, älskar dem båda. Därför blir det både marsipanbröd och hemmagjorda semlor med mandelmassa idag. Vilken gofika och sockerchock det blir.
Marsipanbröd är mannens favoritgodis och vad jag tycker om semlor är väl bekant.

Mulet och lite grått men en kortare tur med lånehunden har det blivit. Ganska skönt att komma ut en stund. Men kanske skönast när man väl är hemma igen.

Tänk att vi snart har hunnit till mitten av januari månad.
Var det inte jul aldeles nyss??

Idag måste jag nog starta upp med ett nytt pussel. Det förra är nu inramat och ska snart hamna på väggen. Det är så mycket jag borde göra men kommer mig liksom inte för. Det som inte görs idag kan ju vänta tills imorgon, det är så jag tänker just nu.
Gamla tv-repriser och långa samtal med kompisen är allt jag hinner med.
Kanske hinner jag hit inom till bloggen i morgon. Vi får väl se.







Ur barnamun: " Hon heter gris, han heter svin och ungarna heter kelgrisar"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar