onsdag 5 januari 2022

Trettondagsafton




Helg igen. 
Helgerna avlöser varandra nu, men detta är väl den sista på ett tag.
Nästa vecka kommer jag att städa bort julen. Det mesta i vart fall. Nu får det räcka.
Jag tycker nog att trettondagen räknas som sista juldagen.

Min förkylning och  heshet har kommit tillbaka. Jag fryser så jag skakar, ont i halsen och känner mig lite kass.
Ändå har jag faktiskt tagit mig en kortare promenad idag. Behövs efter allt stillsittande och liggande nu.
Är det helg får man väl ha sig lite gott. Det får bli de sista golden pepparkakorna som får grävas fram från botten på kakburken idag. Tyvärr finns det några fler julkakor kvar i gömmorna, de får nog bli  fågelmat.

Det har inte gått så bra med lösningen av bildgåtan så imorgon kommer jag att berätta vad det är.

Ha en fin trettondag och njut av julens sista andetag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar