lördag 29 januari 2022

lördag i korthet



Regnet strilar ner, tvättmaskinen är igång och jag har aningen huvudvärk.
Mitt blodtryck vill liksom inte riktigt anta en bra nivå. Stundtals lite hjärtklappning. Nåja, får väl ta ett snack med doktorn efter nästa provtagning.

Mitt pussel blev klart igår. Kanske inte det roligaste att lägga men inte ett av de svåraste. Vissa pussel är ju roligare än andra att lägga. Så är det bara.




Dagen idag kommer förmodligen inte bjuda på så mycket överraskningar. En helt vanlig lördag så att säga.

Bildgåta! Igen
Vad är det denna gång?



Det är något som finns i mitt hem.
Används sällan men förekommer
Räcker inte att skriva vad det är utan även vilket är mitt  användningsområde?

Gissa och skriv i kommentarerna
Fina priser som vanligt.



Att ta sig vatten över huvudet måste betyda att man är ute när det regnar

2 kommentarer:

  1. Ingen aning vad det är för något. Anna

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på klot när ni gör senap. Vet inte om de heter något speciellt. /E

    SvaraRadera