lördag 22 januari 2022

för mycket att göra

Det ser ut att bli en solig dag. Den ska jag nog använda till att gå på loppis.
Vad passar väl bättre just en lördag än lite loppis.

Först måste jag nog ge lite ledtrådar till veckans bildgåta. Har förvissa fått förslag och gissningar men inget rätt. Inte ens i närheten. 
Bilden kan ge lite tips......


föremålet hör hemma i köket.
är ätbart, och tillika gott.
Gissa vidare nu, så kan ni säkert klura ut vad det är.


Här hos oss är nu julen totalt utstädad. Det känns så skönt. Skönt när man verkligen tar sig i mål med sina förutsatser. Tyvärr har jag en hel del andra projekt som inte ser ut att bli färdigställda.  Ett exempel är några handarbeten i form av broderier som aldrig tycks bli klara. Måste ta tag i detta. Jag har bestämt mig för att ge bort allt garn och tråd som jag har liggande. Hoppas det kan komma till användning för någon annan.
Städa undan i klädkammare, garderober och lådor är ett annat som jag visst har svårt att komma i mål med. Skärpning!

Jag skulle också vilja ändra lite hemma så jag kunde köpa den där fåtöljen som jag vill ha.
Men, det jag siktar på att få gjort i helgen är nog ändå att kanske ta en promenad eller träffa några vänner. Varför krångla till det?


Men, som ordspråket säger......" jag sätter mig ner ett slag...tills brådskan går över"

Under tiden kanske jag tar mig ett glas vin.



Det är ju vinets dag idag.
Go lördag på er alla.









2 kommentarer: