onsdag 26 januari 2022

mina planer för dagen





Idag måste det ske! Jag blir nu tvungen att städa lite i ett, eller helst flera, köksskåp. Där är så fullt och så trångt att det inte går att få en överblick över vad som döljer sig därinne. Då blir det att jag köper nytt och försöker krångla in även detta i skåpet. 



Vad ska jag med allt till om jag ändå inte vet att har det.


Så går nu Januari mot sitt slut. Endast några få dagar kvar av denna årets fattigaste månad. Årets första lön har väl nu kommit till de flesta och många känner nu glädje och tillförsikt igen. Såren efter jul och nyårshelgen börjar läka.
ett litet passande ordspråk kanske    "Ju lägre lön, dessto högre betydelse har den"

Denna gråa dag blir nog att tillbringa inomhus. Skulle behöva sticka iväg till apoteket och hämta mina mediciner men det kan säkert vänta till imorgon. Eller, kanske lika bra göra det idag.

Visste ni förresten att sverige har en slöseriombudsman?? Har aldrig hört förrän idag.
Jodå, Helsingborgs stad har blivit anmält dit för planering av en eller flera utställningar nu i pandemitider. Slöseri med "våra" skattepengar menas det.

Så det här med drivmedelspriserna....kan detta va klokt. Folk har ju snart inte råd att ta sig till jobbet. Allt  blir dyrare men lönerna stannar på sin oftast redan låga nivå.
Elpriserna är en annan sak. En elräkning på 4-5000 kronor  är inte att leka med. Alla har inte en buffert som tåler detta. Fattiga blir ännu fattigare.

Lite tänkvärt.......
När man var liten kunde man va mörkrädd, men idag när man ser sin elräkning kan man bli mer rädd för ljuset


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar