tisdag 4 januari 2022

en grå dag

Nu har vi kommit in i oxveckorna eller fattigmånaden som den också kallas, Januari månad.
 Långt till löning och nu är alla pengar och besparinga slut. Allt är tömt intill bristtningsgränsen.
Nu återstår bara att leva på rester och underhudsfettet. Tröttheten efter alla helger gör sig också påmind, därav oxveckor.

Nåja, själv tar jag en titt i backspegeln och hittar en bild på mannen och en av våra hästar.
Mammahästen heter Snowboll och fölet heter You Sang To Me, eller Yossan som hon kallades.




Här är det en ung Lasse som hämtar in två skitiga men glada hästar från en typisk geggig vinterhage.


Tycker mig ana att fölungen vill busa med sin mamma.
Det tycks också som det skulle behövas inhandlas en ny jacka till mannen!


Igår blev jag klar med detta lite kluriga pussel


Roligt pussel som förvisso tagit lite tid att lägga men nu, igår stod det färdigt.
Idag ska det ramas in.
Nytt pussel blir det inte idag och troligen inte imorgon heller.
Har lite annat att pyssla med, hur otroligt det nu än kan låta.

För övrigt tycker jag att sjukdomar och läkarbesök avlöser vart annat nu. Än det ena och än det andra.
För min del ny blodtrycksmedicin idag. Nu får jag väl se vart detta bär. Ska det bli biverkningar eller ska det gå vägen.

Magen kallar, den vill ha mat.
Det blir två fullkornsmackor med ost och tomat. Till dessa serveras ett glas juice. Låter inte så illa, eller hur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar